Visele mele se implinesc! 3 luni in UAE si Oman!

Intr-un final, 3 luni mai tarziu dupa ce am ajuns pentru prima data in Emiratele Arabe Unite, am terminat cu itinerariul de acolo si ne indreptam, la bordul aceleiasi Costa Favolosa, spre tari mai apropiate de Romania, acolo unde soarele nu va arde asa tare cum o face deja in Dubai, Muscat, Fujairah, Abu Dhabi sau Khasab, cele 5 asezari din UAE si Oman pe care le-am vazut si razvazut din ianuarie si pana acum.

A fost frumos! Daca nu m-as fi gandit atat de mult la fata pe care am cunoscut-o in primul contract, probabil ca ar fi fost fantastic.
Timp de 3 luni, chiar daca am lucrat zilnic, am facut-o doar pentru 8 ore pe zi, seara, de regula de la 4pm-12pm, iar in Dubai, de fiecare data, am stat in port cate 3 zile, avand astfel ocazia de a vedea tot ceea ce-mi propusesem sa vad, ba chiar mai mult…

In Dubai, asa cum era de asteptat, m-au impresionat constructiile inedite care definesc locul, interminabilul Burj Khalifa, excentricul Burj Al Arab si extraterestrul Atlantis Palm Dubai facand din destinatia asta una care sa merite vizitata.

Totusi, chiar daca pe langa cele trei de mai sus am vazut si celebra partie de schi din Emirates Mall, acvariul imens cu rechini si pisici de mare din Dubai mall, luxul din Wafi (mallul in forma de piramida), cel mai frumos loc din Dubai mi s-a parut Medinat Jumeirah, un complex gigant, apropiat de Burj Al Arab, in care nu numai ca poti face orice, de la o cina pana la o plimbare romantica cu gondola pe raul care strabate complexul, dar care arata de parca ar fi desprins dintr-una dintre povestile Seherezadei: o apa de un albastru pe care inainte il mai vazusem doar in Caraibe, pe Nat Geo, care este umbrita de sutele de palmieri plantati pe margine si care oglindeste, neclintit, mini palatele din care este compus micul oras. E breath-taking, cum ar zice romanul.

Recomand cu caldura o vacanta aici, mai ales daca vreti sa combinati cumparaturile cu distractia. Astia au 2 luni, anual, in care fac reduceri masive, iar oferta este mare si generoasa. Toate brandurile, toate modelele, toate gusturile.

Ca distractie, Dubaiul este si mai generos. Pe langa inotul cu delfinii, schiul sau sky divingul, arabii au invatat cum e si cu barurile. De la cluburi selecte, cu piscine, plaja privata si gazon si pana la cluburi gen english pub, in care trupe live fac super show-uri, in Dubai poti face cam or ice, atat timp cat reusesti sa termini pana la 3 dimineata, atunci cand toate cluburile se inchid, umpland, logic, toate fastfoodurile si restaurantele cu petrecareti flamanzi.

In Fujairah, la inceput, am dormit de fiecare data, in loc sa ies sa vad hotelul de acolo pe care-l lauda toti, iar atunci cand m-am hotarat sa ies, arabii s-au hotarat sa puna o viza speciala, care costa mult prea mult si care, chiar si-asa, era cam greu de obtinut… deci despre orasul asta pot spune doar ca… trage la somn.

Khasab, un alt oras port din Oman, exista si el, doar ca sa fie ceva acolo. Pe langa excursiile cu camila si cele cu barca in larg, acolo unde turistii pot vedea, de aproape, delfini, amandoua excursii pe care le poti face oriunde in UAE si Oman, nu prea ai ce vedea. Dupa ce am iesit de vreo 2 ori la plaja, m-am lasat si de asta… (da, am dormit mult contractual asta)

Muscat, pe de alta parte, a fost o frumoasa surpriza pentru mine.

Dupa ce in primele 2-3 ori am vizitat orasul doar in vecinatatea portului, acolo unde totul se prezinta ca si cand tot orasul ar fi doar un bazar infect, inundat de pakistanezi si indieni, o excursie la moscheia din Muscat mi-a schimbat complet impresia despre capitala Omanului.

Cu o economie extraordinara datorita extractiilor de petrol si gaze, 2 euro = 1 rial, Omanul investeste puternic in orasul sau principal, iar marile branduri stiu deja asta, reprezentante luxoase ale marilor companii internationale fiind deja prezente in centrul orasului, chiar daca santierele prezente aici nu tradeaza foarte clar ce vrea sultanul Qaboos sa faca in capital tarii care il trateaza ca pe un zeu.

Acum, in afara de marea moscheie de aici, micul muzeu al orasului si palatul regal, nu sunt foarte multe lucruri de vazut, dar probabil ca in cativa ani totul se va schimba.

Despre Abu Dhabi nici nu stiu cu ce sa incep.
In primul rand ma gandesc ca n-am apucat sa-mi iau la revedere de la Laur, colegul meu din scoala generala care mi-a facut o primire calduroasa acolo si pe care mi-as dori sa-l revad (nu m-ar deranja sa se intample tot in Abu Dhabi)

Dup-aia ma gandesc la Ferrari World, Yas Island, Emirates hotel, Moscheia Alba si, de ce nu, Marina Mall, locuri care m-au facut sa pun Dubaiul pe locul 2 in clasamentul celor 5.
In afara faptului ca astia au un proiect care vrea sa transforme un mare procent al orasului intr-unul verde, adica ZERO poluare, diferenta dintre Abu Dhabi si Dubai este ca primul nu mi-a inspirit nicio secunda sentimentul de kitch. Aici modernul inseamna totodata si inedit, iar probabil ca asta este si motivul pentru care aici se desfasoara evenimente ca Formula 1, pe uscat si apa, sau Golf Masters.

Totusi, fiind aici doar pentru cateva ore, o data pe saptamana, singurul loc pe care l-am explorat in amanunt a fost Ferrari World, loc in care atat timp cat nu te duci ca la pomul laudat ai toate sansele sa pleci cu o experienta tare frumoasa. Povesti, shopping, sport, driving, istorie. E misto…

In rest, numai bine. Intre timp am vazut Salalah, insa nu orasul, pentru ca taximetristii voiau, din port pana in oras (vreo 15 km), 50 de euro dus-intors, ci plaja superba din apropierea portului, unde valurile erau asa mari incat am fost doar cativa destul de nebuni incat sa ne aventuram mai mult de 10 metri in larg.

Dupa 3 zile pe mare, pe 12 iulie ajungem in Safaga, iar dupa, Sharm el Sheik si Alexandria (Egipt), iar dupa inca o zi pe mare ajungem in Corfu, locul in care acum 6 ani, impreuna cu prietenul Mihnea, aruncam o moneda intr-o fantana a dorintelor si visam ca o data, candva, sa ma reintorc.
Visele mele se implinesc!