Mentenanta si repararea bujiilor masinilor de tuns iarba

Dintre toate ustensilele de gradinarit, masinile de tuns iarba cu motor pe benzina sufera cel mai mare abuz. Sunt supuse la tunderea ierbii, se pot intepeni prin buruieni, pot lovi pietre si uneori sunt lasate in ploaie. Putini proprietari isi pastreaza in mod corespunzator masinile de tuns iarba, crezand ca ele sunt rezistente si vor continua sa functioneze pentru totdeauna. Dar, ca orice alt instrument, acestea, supuse atator provocari, vor ceda in cele din urma.

Vestea buna este ca masinile de tuns iarba sunt destul de usor de reparat. In timp ce tehnologia de tundere a ierbii s-a imbunatati in ultimii ani, la baza lor se afla acelasi lucru: un motor mic, alimentat cu gaz, care face ca o lama metalica sa se roteasca rapid si sa taie iarba. Cele mai multe probleme legate de masinile de tuns iarba sunt localizate in bujii.

Bujii: Intretinere si inlocuire

Pentru a crea focul, ai nevoie de o scanteie. Masinile cu combustie interna sunt destul de mici, iar partea care creeaza „scanteia” este bujia. Problema cu bujiile este ca pot fi deconectate, pierdute, murdare sau defecte.

Cum localizezi si deconectezi bujia? O vei gasi aflata pe partea laterala a motorului, indreptata lateral. Bujia poate sa nu fie imediat evidenta, deoarece este ascunsa de un capac de protectie din cauciuc, iar capacul in sine este atasat la firul bujiei. Acesta formeaza un unghi de 90 de grade pentru a mentine firul montat aproape de motor. Trebuie sa prinzi capacul de cauciuc si sa il tragi in afara. Acesta va elibera capacul si firul. Pentru a scoate bujia, utilizeaza o cheie de bujie sau o priza adanca atasata la o cheie cu clinchet. Roteste cu atentie cheia in sensul invers acelor de ceasornic. Nu o forta, pentru ca ai putea sfarama bujia.

In cazul in care sarma de conectare este deconectata, solutia este sa impingi ferm firul inapoi pe bujie. In timp, chiar bujia insasi ( nu firul de conectare) s-ar putea deplasa catre exterior, pierzand contactul cu motorul. Acest lucru este usor de rezolvat prin strangerea usoara a fisei in sensul acelor de ceasornic cu cheia de bujie sau cheia cu clichet.

Daca uleiul, murdaria, iarba ori alte elemente s-au infiltrat in bujie, compromitand capacitatea de scanteie, ar trebui sa cureti depozitele minore. Dupa deconectarea firului bujiei, utilizeaza o carpa pentru a curata zona din jurul bujiei-inainte de a scoate stecherul. Astfel, eviti obtinerea de resturi in camera de combustie atunci cand scoti stecherul.

Bujiile se uzeaza in timp, astfel incat trebuie inlocuite. Producatorii recomanda inlocuirea acestora la fiecare 100 de ore. Daca depunerile de pe bujie nu se indeparteaza cu usurinta sau daca portelanul fisa este crapat, este timpul sa aruncati fisa si sa o inlocuiest.