Lucruri pe care NU trebuie să le faci niciodată chiar înainte de culcare | Partea I

S-ar putea să fi auzit oameni spunând că ar trebui să vă folosiți doar patul pentru dormit, iar în acest blog vreau să vă explic de ce este atât de adevărat. Sunt sigur că mulți dintre noi am avut o noapte în care am simțit că ne-am aruncat și ne-am întors și că nu mai dormim deloc. Știu că între viețile ocupate și distragerile găsindu-și drum în dormitoarele noastre, mulți dintre voi dormiți într-o noapte.

Rutina și comportamentele tale în timpul zilei pot avea un impact mare asupra calității somnului din acea noapte. Obiceiurile sănătoase de somn, cunoscute sub numele de „bună igienă a somnului” sunt foarte importante pentru a vă ușura în pământul somnului. Pe de altă parte, obiceiurile proaste pot ruina într-adevăr un somn bun.

Pentru o șansă mai bună de a dormi o noapte odihnitoare de somn și de a te trezi gata să ia lumea, iată câteva lucruri pe care nu trebuie să le faci niciodată în pat.

Fii ispitit de gustarea târziu a nopții

Deși este o idee proastă să te duci la culcare flămând, mâncarea unei mese mari chiar înainte de a dormi poate duce și la o noapte neliniștită. Adesea gustarea înainte de culcare nu este neapărat problema, ceea ce alegeți să gustați are un impact mai mare. După cum ați ghicit, burgerii de seara târziu nu sunt în topul listei pentru alimentele care ușurează somnul. Alimentele cu conținut ridicat de grăsimi pot provoca arsuri la stomac, ceea ce vă poate ține treaz mult după ce ați terminat de gustat.

Dacă vă simțiți neplăcut, vă recomand să optați pentru opțiuni mai ușoare sau alimente cu triptofan natural. Dacă v-ați întrebat, triptofanul este un aminoacid care ajută la producerea de serotonină, care vă poate ajuta să dormiți în somn. Puteți citi despre unele dintre gustările mele preferate de seara târziu aici. Stai departe de prăjiturele sau biscuiți cu zahăr, precum și de băuturile cofeinizate, deoarece lovitul de zahăr te poate ajuta să te menții treaz. Când burtica ta se năpustește noaptea, evitați și gustarea în pat. Patul tău ar trebui să fie un loc de relaxare și folosit doar pentru somn.

Termină prezentarea

Sunt sigur că ideea de a lucra din confortul patului tău este foarte atrăgătoare pentru multe persoane. Spunând asta, a fi în modul de lucru atunci când ar trebui să fii în modul de somn (sau cel puțin înainte de somn) înseamnă că creierul tău este încă foarte activ. Când aveți un termen limită sau răspundeți la e-mailuri, vă gândiți și planificați în continuare. Creierul tău, fiind cel mai isteț lucru care este, poate începe apoi să-ți asociezi dormitorul cu acest tip de activitate.

Urmând o rutină de noapte înainte de somn vă poate ajuta creierul să vă asocieze dormitorul cu somnul (motiv pentru care vă recomand să nu mâncați sau să lucrați în el). După ce v-ați antrenat mintea pentru a recunoaște că este timpul să încetiniți, este posibil să vedeți că adormiți mult mai ușor.