Cum să obții o piele sanatoasa prin dieta

Mai puțină acnee, mai puține riduri, mai multă strălucire – totul din ceea ce mănânci.

Pielea sănătoasă începe din interior.

Ai mai auzit-o, dar este adevărat? Absolut!

  1. Limitați zaharurile simple și carbohidrații simpli.

Creșteți-vă alimentele întregi / minim procesate și reduceți consumul procesat și cu conținut ridicat de zahăr. OMS recomandă limitarea zahărului rafinat la sub 25 g pe zi și să nu depășească niciodată 50 de grame.

De ce contează zahărul? Excesul de zahăr atacă colagenul din piele, făcându-l mai puțin elastic, AKA mai multe riduri. De asemenea, îți declanșează glandele suprarenale pentru a pompa producția de androgeni, hormonul legat direct de acnee!

Mai puțin: alimente extrem de procesate, bomboane, mâncăruri și îndulcitori simpli

Mai mult: alternative de zahăr. Stevia, fructe de călugăr, curmale (super grozav – raportul carb: fibre este perfect echilibrat)

  1. Reduceți sau eliminați produsele lactate.

Nix (sau reduce mult) orice formă de lapte de vacă – majoritatea lactatelor sunt pline de hormoni, ceea ce va declanșa inflamația și dezechilibrul hormonal.

Notă: dacă folosiți pulberi proteice, ștergeți-le din zer! Sunt un produs secundar al produselor lactate. Mergeți pentru plante, chiar dacă nu sunteți vegan.

Mai puțin: produse lactate și zer obișnuite – lapte, iaurt, brânzeturi

Mai mult: produsele lactate de capră dacă nu doriți să renunțați la lactate cu totul; alternative pe bază de plante (de obicei pe bază de nuci) la toate produsele lactate

  1. Crește Omega-3 și scade Omega-6.

Grasimile sunt de fapt super necesare pentru pielea stralucitoare si ferma. Membranele noastre celulare sunt formate din fosfolipide, care prin definiție sunt formate din lipide (grăsimi!). Dacă nu consumi cantitatea de grăsime (bună) de care ai nevoie, reîntinerirea celulară are un impact negativ. Grăsimile ajută, de asemenea, la construirea barierei de ulei în pielea noastră – ceea ce împiedică umiditatea din piele să se evapore.

Nu trebuie să eliminați Omega-6 în întregime, dar doriți O-3 și O-6 într-un raport echilibrat de 1: 1 sau mai mare la capătul O-3 decât O-6.

Omega-3 reduce, de asemenea, inflamația în organism, ceea ce contribuie la sănătatea intestinului și la sănătatea generală – inclusiv acneea redusă și pielea tinerească.

Mai puțin: carne roșie, produse din porumb, pui excesiv

Mai mult: avocado, somon, ulei de ficat de cod, nuci (în special nuci), semințe de chia, semințe de cânepă, semințe de in

  1. Reduceți alimentele bogate în glicemie.

Acestea intră rapid în fluxul de sânge, ridicând imediat glicemia – ceea ce declanșează (peste) producția de insulină în organism. Atunci când insulina se produce excesiv, hormonii dvs. se dezechilibrează (hormonii care vă fac glandele sebacee să se elibereze și să provoace acnee).

Mai puțin: gogoși, prăjituri, prăjituri de orez, ovăz instant, pâine albă, fursecuri, cereale simple

Mai mult: boabe încolțite, leguminoase, cartofi dulci, ovăz tăiat sau tăiat cu oțel, legume și fructe cu amidon scăzut