Creativitatea, bat-o vina!

Ieri am ajuns prin Realul din Calea Şagului (Timişoara), unde m-am împiedicat de o cafenea care se numea Photo Cafe. Privind localul din exterior, am fost de-a dreptul intrigată. Lumina de interior era difuză, pereţii şi mobilierul în culori gri şi negru. Nişte fotografii alb-negru în rame albe pe unul dintre pereţi… Drăguţ!, mi-am zis.

Curioasă de numai, după ce am terminat de făcut cumpărături, mi-am invitat jumătatea la o cafea, nu? Mare greşeală am făcut, pentru că şi acum sunt puţin mâhnită pentru că am fost acolo. Singurele chestii legate de fotografie, care se aflau în concordanţă cu numele de la intrare – Photo Cafe – erau acele fotografii de pe peretele respectiv. Dar nu am văzut să fi fost semnate de vreun fotograf, iar unele rame erau goale şi scria pe ele IKEA. Cred că cel/cea care a decorat peretele s-a gândit că dacă pune zece rame, jumătate cu fotografii (naşpa, de altfel, parcă scoase la imprimantă direct de pe Google Images), jumătate goale, acestea vor da o ambianţă artistică localului. Altfel nu-mi explic lipsa de creativitate.

Când a venit una dintre don’şoare să ne servească, am întrebat-o: De ce se numeşte cafeneaua asta Photo Cafe? Pentru că mai nimic de aici nu pare să aibă legătură cu fotografia. Şi, evident, în loc să îmi dea un răspuns, a pufnit-o râsul. Întreb colega, poate ştie ea, mi-a zis. Şi cam atât.

Mi-am băut cafeaua, cu priviri aţintite asupra mea, de parcă eram vreo ciudată fiindcă am pus acea întrebare. Am plătit consumaţia şi am plecat acasă. Fără un răspuns. Evident. Într-o lume perfectă a mea, variantele de răspuns ar fi fost: 1. Ştiţi, la noi se mai organizează câteodată expoziţii de fotografie. 2.Ştiţi, la noi se fac întâlniri ale fotografilor. Cu mâna pe inimă vă spun că i-aş fi iertat şi dacă îmi spuneau că: 3. Patronul e pasionat de fotografie. Şi ce dacă acea cafenea se afla în incinta unul supermarket? Dacă afară scrie Photo Cafe, păi când intru înăuntru mă aştept să fie un pic interesant, nu doar o cafenea banală.

Serios acum, dragi viitori patroni de localuri cu nume măreţe, încercaţi să vă diferenţiaţi cât de cât, mai ales prin spaţiul pe care îl veţi avea la dispoziţie. Cu alte cuvinte, fiţi creativi! M-am săturat de atâtea localuri, nu doar cafenele, cu nume sofisticate, care pe dinăuntru nu-mi spun nimic.