Bayram pe youtube pe banii clientului

Ascultam și eu liniștit De cartier, când de-o dată au năvălit turcii cu bayramu’ lor.

Întâi m-am enervat, dar ulterior mi-a trecut, ba chiar m-a amuzat, când am văzut că la fiecare nou videoclip mi se livra videoclipul turcesc (eu nefiind turc, neînțelegând turcă, neaccesând siteuri turcești… ne-nimic. Am scris ceva de Erdogan acum câteva zile, dar nu cred că e google atât de malefic…).

Mi-am amintit, astfel, de un prieten care acum câteva zile spunea că nu înțelege jobul de Social Media Manager, că el nu ar plăti pe cineva dedicat pentru treaba asta. I-am explicat, atunci, că s-ar putea să fie soluția care nu numai să-l ajute să se promoveze mai bine, ci și soluția prin care să se promoveze mai bine și mai ieftin.

Totuși, există și varianta în care îți angajezi un SM prost, așa că în cazul filmului (reclamei) de față, există 3 posibilități:

1. Social media managerul este atât de prost încât nu știe că videoul respectiv poate și trebuie targetat local, astfel încât să nu plătească niște bani ca să îmi promoveze mie o reclamă pe care nu numai că nu o înțeleg, dar pe care și dacă aș înțelege-o, tot nu aș ajunge să interacționez în vreun fel cu produsul pe care îl promovează.
Concluzie: Managerul ar trebui dat afară.

2. Social media managerul i-a promis clientului că va atinge 1 milion de vizualizări pe youtube, “gâdilându-l” temeinic, așa că s-a pus pe făcut vizualizări random, fără să aibă vreun reach relevant pentru client și produsul său.
Concluzie: Managerul ar trebui dat afară.

3. Worst case scenario, clientul, un novice, s-a apucat să-și promoveze singur filmul pe youtube, de calic ce sau ceva, însă mi-e greu să cred, fiindcă la prima impresia pare un brand destul de puternic.
Concluzie: Ar trebui să-și angajeze un Social Media Manager.

Concluzie finală: Oricum am da-o, dacă vrei promovare corectă, nu este obligatoriu să-ți angajezi un administrator pentru social media, ci este obligatoriu să-ți angajezi unul bun.